17 Şubat 2013 Pazar

BENİM ÇOK ŞIK BİR MASA ÖRTÜM OLDU :)


Geçen hafta sonu arkadaşım Seval in geldiğini ve bütün gün dikiş diktiğimize bu yayınımda değinmiştim.
Tasarlayıp diktiğimiz şeylerden biri de bu runner yani küçük masa örtüsü.
 Eskiden böyle , masanın tamamını kaplamayan, küçük dantel örtülere şömentable deniliyordu.
Gerçi o da yabancı bir kelime.
Ben ne kadar yabancı kelime kullanmak istemesem ve yalın bir Türkçe kullanma taraftarı olmak istesem de
karşıma sürekli yabancı kelimeler çıkıyor. Türkçemize öyle yerleşmişler ki bunlar, sanki Türkçe kelimeymiş gibi geliyor :( 
Anlamı ve telaffuzu çok güzel olan öz Türkçe kelimelerimiz varken, 
yabancı kelimeleri tercih etmemize çok üzülüyorum.
Hele de sokaklarda, caddelerdeki tabelalarda gördüğüm yabancı kelimeler,  yazım yanlışları
beni çileden çıkarıyor.
Bence bununla ilgili bir yasa çıkmalı artık.
Ben de bu konudaki isteklerimi gerekli yerlere mail atarak,  üzerime düşen sosyal sorumluluklarımı yerine getirdiğimi düşünüyorum. Herkes de üzerine düşeni yapmalı bence.


Evet, şimdi küçük masa örtümüzün nasıl yapıldığına gelelelim.
Aslında biz bu gördüğünüz turuncu kumaşdan kilooş bir etek diktik.
Onunla ilgili yayınımız ileri ki günlerde gelecek inşallah.
Kalan kumaşdan da  ya amerikan servis ya da küçük bir masa örtüsü olurdu.
Amerikan servisler yeterli sayıda çıkmayacağı için, biz de masa örtüsü yaptık.
Önce Seval, kalan parçamızı dikdörtgen şekilde kesti ve etrafını dikti.
Sonra alttaki fotoğraftaki 20 tane yuvarlak parçayı kesti.
Her 5 parça yuvarlakdan bir tane çiçek yapılıyor.
Yuvarlağın etrafını teğeller gibi dikti ve büzdürdü.
Birbirine ekleyerek bu işlemi 5 yuvarlağa uyguladı ve çiçek oluştu.
Ortasındaki birleşme yeri görünmesin diye de ortaya boncukları diktik.






Sonra da bu çiçekleri örtüye çatal iğneyle tutturdum.
Böylelikle örtümü çiçekleri çıkartıp, makinada rahatlıkla yıkayabilir
 ve istediğim zaman çiçeklerin yerini değiştirebilirim. 


İşte örtünün son hali...
Dekorasyonlar oluşturuldu ve kışın evimizin en güneşli olduğu sabah saatlerinde fotoğrafları çekildi.
Küçük masa örtümü nasıl buldunuz bakalım ?? 



























Sarf ettiği çabalardan, yardımlarından ve fedakarlığından dolayı canım arkadaşım Seval'e buradan çok ama çok teşekkür ediyorum...

Diğer tasarımlarımızın yayınlanacağı yazılarım için takipte kalın....

Hoşçakalın ... :)


2 yorum:

  1. Örtünüz çok güzel olmuş, bu arada eviniz de çok şirin gözüküyor. Tarzınızı sevdim. :)))

    YanıtlaSil
  2. cok tesekkur ederim Bediş..Arkadasimla birlikte diktik ;) hazirini almaktansa kendim birseyler uretmeyi daha cok seviyorum ;)

    YanıtlaSil

BUNLARDA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...