14 Temmuz 2013 Pazar

KUTU BOYAMACA...



Son zamanlarda beyaz takıntısı ben de de başladı.
Eskiden orijinal ahşap rengini severken şimdi evde her şeyin beyaz olmasını istiyorum artık. 
Kahverengi gördüğüm her şeyi boyayasım var.
Aslında ilk hedefim yine koyu renkli olan ayakkabı dolabıydı.
Onu beyaza boyayıp kulplarını da seramik yapınca süper olur diye düşündüm.
Dolabı boyadım boyamasına da , hala aradığım desende ve 13 cm  aralıklı seramik kulpları bulamadığım için 
onun yayınını yapamadım.

Dedim ki hazır dolap boyanacak evde başka ne varsa, boyayayım aradan çıksın dedim.
Malum boya işi öyle kolay bir iş değil ..





Gördüğünüz bu ahşap kutuyu yaklaşık on yıl önce Şanlıurfa 'ya gittiğimde almıştım.
Aslında severek kullanıyordum ama dedim ya artık beyaz takıntısı başladı bir kere.
Beni durdurabilene aşk olsun bundan sonra, boyamadan rahat edemezdim artık.



Gelelim boyama aşamalarına.
Boyamadan önce 100 numara zımpara ile kutumu zımparaladım.
Daha sonra küçük rulo fırça ile astar boyası sürdüm. 
Onun kuruması 8 ila 24 saat kadar zaman alıyor.
Vaktiniz varsa her katı boyamadan önce 24 saat bekleyin.
Sonra beyaz mat yağlı boya ile ilk katı sürdüm.
İlk kat boya sürüldükten sonra yukarıdaki resimdeki gibi oluyor.
Yine 24 saat bekledikten sonra ikinci kat beyaz boya sürdüm.
Tekrar bir 24 saat bekledikten sonra da verniğini sürdüm.
Yine verniğin kuruması da bir yirmi dört saatinizi alıyor.
Evet bayağı zahmetli bu boya işi ama sonuç çok mutlu edici.
Resmen yeni bir kutuya, dolaba sahip oluyoruz.
Eski haliyle pek alakası yok gibi dimi.




















İnşallah dolabıma aradığım kulplardan bulurum da onun da yayınını yaparım en yakın zaman da..
Ama bir sonraki yayına kadar hadi bana eyvallah :)



  Sevim Turan Çolak


2 yorum:

  1. ne güzel olmuş

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim.. gerçekten ilk haline göre bayağı bir iç açıcı oldu Zahide Hanım :)

    YanıtlaSil

BUNLARDA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...