3 Eylül 2012 Pazartesi

HAŞHAŞLI, KOLAY REVANİ TARİFİ...

GELSİN ''MİSO'' LAR...

Misafir davetleriyle ilgili yayınladığım ilk post bu. ''Miso'' dan kastım da misafir demekti zaten. Eşim den kalma bir alışkanlık bu bendeki.
Masam biraz sade. Çünkü misafirler akşam yemeğinden sonra çaya geliyorlar.Yani yeni evimizi hayırlamaya (:

MENU: 
peynirli pohoça
kete
haşhaşlı tatlı
tahinli kurabiye
kuru yemiş
meyve tabağı


Genelde her misafir ağırladığım da yeni tarifler denerim. Ramazanda iftar davetlerinde menüm de hep ilk yaptığım ve alışılagelmişin dışında çorbalar, zeytinyağlılar ve ana yemeklerden oluşuyordu.  Öyle daha zevkli oluyor çünkü. Kendimi tekrarlamak istemiyorum. Biraz riskli oluyor böyle ama şuana kadar hiç ummadığım bir tat çıkmadı ortaya. Allahım yüzümü kara çıkarmadı hiç. Özellikle misolarla aynı anda tadına baktığım iftar yemeklerinde.
Bu menümde de ilk defa denediğim iki tarif vardı. Haşhaşlı tatlı ve tahinli kurabiye. Ben buna TALİHLİ kurabiye diyorum çünkü bu gün iş yerime götürdüm ve talihi gerçekten çok oldu :)))
Bu iki tarifi de şiddetle tavsiye ediyorum  çünkü hem basit hem de çok lezzetli tatlılar...
Tarifleri hemen sizlerle paylaşıyorum ...

TAHİNLİ KURABİYE
 malzemeleri:
hazırlanışı:
Bütün malzemeleri karıştırın ve ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlak yapın ve yağlanmış tepsiye dizin. 180 derecelik fırında dibi olana kadar pişirin.
NOT: Biraz yağlı bir hamur olduğu için diğer kurabiye hamurları gibi birbirini toplamazsa problem yaratmayın rahatlıkla elinizde şekil verebilirsiniz. Helva tadında ve ağızda dağılan bir kurabiye yemek istiyorsanız mutlaka denemelisiniz. Afiyet olsun.


HAŞHAŞLI TATLI

MALZEMELER
Keki için:

3 adet yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1 su bardağı irmik
1 su bardağı haşhaş
1.5 su bardağı un 
2 peket kabartma tozu
Üzeri için:
2 paket krem şanti
1 su bardağı suya 1 su bardağı şeker(şerbet)
HAZIRLANIŞI
Yumurta ile şeker çırpılıp diğer malzemeler eklenir. Kek hamuru kıvamına getirilir. Dikdörtgen kalıba dökülüp 185 deredece pişirilir. (Ben büyük dikdörtgen borcam kullanıyorum).
Kek ılıkken şerbet dökülür(Şerbeti de ılık olacak). Soğuyunca krem şanti ile süslenir.


HERKESE AFİYET OLSUN...

1 yorum:

  1. Talihli kurabiyeler gerçekten güzel görünüyor.

    YanıtlaSil

BUNLARDA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...