13 Ocak 2013 Pazar

DAMLA ÇİKOLATALI MUFFİNLER :)


Eğer bir pazar günüyse ve canınız tatlı ve farklı bir şeyler yemek istiyorsa bu muffinlerden yapın derim. 
Emin olun tadları  da görütüleri kadar güzel bunların :)
Ben bu muffinleri iş yerimizde yaptığımız yılbaşı hediyelerimizi verirken, küçük çaplı bir
ziyafet için yaptım. Alışılmışlığın aksine, büyük bir kek kalıbına dökmek yerine 
muffin kaplarıma dökmek istedim kek karışımına..
vee bu eylenceli görüntüler çıktı ortaya ..



Yapılışını merak edenler için hemen tarife geçmek istiyorum ...
Malzemeler:
3 yumurta
1,5 su  bardağı şeker
1 su bardağından az sıvı yağ
1 şişe den 2 yudum az soda ( bir şişe soda fazla geliyor)
3,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı damla çikolata
1 limon kabuğu rendesi



YAPILIŞI:

Önce şeker ve yumurtayı bir kaba alıp, köpürene kadar çırpın.
Yağ ve sodayı ekleyin. Dikkat ettiyseniz süt yok bu kek de.
Un, kabartma tozu ve vanilyayı da eleyerek karışıma ekleyin.
Hepsini çırptıktan sonra damla çikolataları ve limon rendesini ekleyin.
Sonra ister benim gibi muffin kaplarına isterseniz de, istediğiniz şekildeki büyük bir
kaba dökebilirsiniz.

160 derecede yaklaşık 1 saat, kontrollü olarak pişirin ...









                                                   Herkese afiyet olsun ...
                               Umarım tadı ve sunumu da herkesin hoşuna gider...

                                                                                                                   Sevim Turan Çolak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BUNLARDA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...