4 Kasım 2012 Pazar

AMERİKA DAN MİSAFİRİM VAR

Geçen ay Türkiye ye bir aylığına , Amerika dan arkadaşım Tülay geldi.Tülay la Medikal Park Göztepe Hastanesi nin ameliyathanesinde birlikte çalışmıştık. Oradaki en sevdiğim ve anlaştığım  arkadaşlarımdan biridir Tülay. Bir yıl önce bilgisayar mühendisi olan eşi burslu doktora kazandığı için gittiler Amerika ya.Özlemiştim arkadaşımı, bana çaya geldik..Damla çikolatalı kekimin arasında birde sıcak muhabbet vardı menüde...


Arkadaşım zaten çok inançlı ve başını örtmek dışında dininin gereklerini yerine getiren biriydi. Amerika ya gidince de kapanma fırsatı oldu. Zaten buradayken de kapanmayı düşündüğünü ancak sürekli ertelediğini, okul, iş ortamlarının uygun olmadığını söyledi. Amerika ya gidince de orada yalnız kaldığını,  iç dünyasıyla baş başa kaldığını , kendini bulduğunu söyledi.
Amerika da örtülü olmanın, Türkiye de örtülü olmaktan daha  rahat olduğunu söyledi. Türkiye de karşılaşılan sorunların hiçbiriyle karşılaşmadığını, Amerika daki Hristiyan, Yahudi ya da  Katolikler in kendisine çok saygılı olduklarını, eşarbına siyasi  görüşle bakmadıklarını söyledi.  Bir keresinde öğle yemeği vaktinde Hristiyan bir arkadaşına '' ben yemeyeceğim,orucum'' dediğinde, arkadaşının yemeğini sakladığını, ''sen bakma bana'' dediğini söyledi. Türkiye de bir özel hastanede çalışırken ise, arkadaşlarının ''sen nasıl oruç tutarsın ya, nasıl böyle bir şey yaparsın '' deyip engel olmaya çalıştıklarını söyledi. Benzer bir olay da benim başıma geldi. Üniversite ikinci sınıftayken kapandım ve 2 yıldır üniversitedeki hocalardan aldığım bursumu kapandım diye kestiler. Gerekçeleri de Atatürkçü olmadığımı düşünmeleriymiş. Kapalıların Atatürkçü olmamakla suçlandıklarını da ilk defa o zaman öğrenmiştim. İşte gerçek geri kafalılık, çağdaşız deyip çağ dışı davranmak  öyle insanlara özgüdür. Müslüman olup da müslümanlığın farzlarını yerine getirmek yerine , getirenlere de çamur atmak, vazgeçirmeye çalışmak,  engel olmak, taş koymak yalnız Türk Müslümanlara özgüdür. Müslüman bir ülkede yaşayıp, müslüman gibi hissetmeyen ve bu kadar sorun çıkaran ülke de yine Türkiye dir.  Türkiye yi İran olmaya sürükleyen insanların at gözlüğüyle bakdıkları için asıl kendileri olduklarını bilmelerini isterim.      

 Gerçekten ben iyi dolmuşum ya.Türkiye de bu kadar zorluklar yaşayıp , Amerika da çarşaflı Arapların devlet dairelerinde bile tüm özgürlük ve eşitlik hakları korunarak rahatça çalışabilmelerine çok sinirleniyorum.

   .                                                                      

Son olarak güzel bir şeyle kapatalım... Arkadaşımın bana taaaa Amerikalar dan  getirdiği hediyeyle..
Her şey için teşekkürler Tülay cığım:))

2 yorum:

  1. Canım benim blog son hız şekilleniyor ve çok hoş oluyor. Eline sağlık, takip ediliyosun ona göre:)))

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim Tülay cım. Nasıl gidiyor Amerika da hayat.. Tatilden sonra zor olmuştur tekrar alışmak. En yakın zaman da dönersiniz inşallah.öpüyorum seni.. Görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil

BUNLARDA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...