17 Mart 2013 Pazar

ÇARPI İŞİ TEKRAR GÜNDEMDE..


Çarpı işi bu kadar gündemlere düşer de ben yapmadan durur muyum?

Son zamanlar da baktım ki hemen herkes almış eline bir iğne bir iplik habire işliyor.
Çok güzel ve eğlenceli şeyler çıkıyor ortaya. 
Öyle ciddi ve zor şeyler işlemeye de gerek yok. 
Baykuşlar, bebekler, kuşlar, ağaçlar, evler, çiçekler çok hoş duruyor etaminin üzerinde.

Küçüklüğümden beri ben de çok severim seccade, örtü işlemeyi.
 Tabii ki onlar büyük parçalar olduğu için daha zor ve zaman alıcı oluyor.
Bunlar ise çocuk odalarını, koridorları, mutfakları süsleyecek , küçük objeler.

Ben henüz nereye asacağımı bulamadım.
Çünkü iki tane işleyip, ikisini bir arada kullanmak istiyorum.
Henüz ikincisini işleyemedim.
Başka işlerle uğraşmaya başladım arada.

Zaten henüz bitmiş de sayılmaz birincisi.
Ahşap görünümlü çerçevesini beyaza boyamayı düşünüyorum çünkü.
Boyayınca arkasına bir de asmak için bir ip yaparım ve duvara asarım. 
Bir de o zaman çekerim fotoğraflarını.
Bir post yapamasam da instagram dan paylaşırım fotoğraflarını.
Beni instagramdan takip etmek için buraya tıklayınız ..




Çarpı işi yapmak için gerekli malzemeler bir kasnak çerçeve, etamin kumaşı, etamin iğnesi ve modelinize uygun iplerdir. Ancak ben bir gün mahallemizdeki  mutfak ,ev , kırtasiye gibi ıvır-zıvır satan çok katlı mağazalardan birinde buldum bu çerçeveyi. Etamin üzerine yapıştırılmıştı. İğnesi , ipliği, işlenecek model de üzerinde hazırdı ve 3 liraya satılıyordu.
Kaçırmadım hemen son kalan 2 taneyi de alıverdim.
Zira daha önce bir tuhafiyede sadece çerçevesini 10 lira ya sormuştum :)
Resimde gördüğünüz ipleri ben kendim aldım. 
Çerçeve ile birlikte satılanların renkleri hoşuma gitmemişti çünkü.




Sonra başladım işten geldikten sonra, fazla yorgun olmadığım akşamlarda işleme yapmaya.
Aşama aşama da fotoğraflarını çektim sizlere.









Gerçekten zevkli, stres atmaya yardımcı ve kolay bir aktivite.
 Ortaya çok şık, el emeği tablolar da çıkması cabası..

İkinci tabloyu resimde gördüğünüz arabalı değil de bir baykuş işlemeyi düşünüyorum.
 İnşallah en yakın zaman da onu da işlemeye başlayabilirim..

Sevgiyle kalın..

Hoşçakalın...





SEVİM TURAN ÇOLAK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BUNLARDA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...