2 Mart 2013 Cumartesi

KIŞIN VAZGEÇİLMEZİ; KABAK TATLISI ...


Kış geldi geçiyor...
Kabak tatlısı yapmayanınız kalmamıştır herhalde.  Yapmayanlar varsa kış bitmeden yapmanızı kesinlikle tavsiye ederim. Çünkü bu nefis tada sadece kış mevsiminde ulaşabiliyoruz. Hem yapımı kolay, hem sağlıklı hem de çok lezzetli bir tatlı bence..
Ben de her hafta sonu bir tatlı yapıyorum. Bu sefer kış bitmeden , belki son defa olur düşüncesiyle kabak tatlısı yapmaya karar verdim.
Ben akşamdan karar verdiğim için , kabakları şekerde bekletmeye zamanım vardı.
Sabaha kadar şekerler eridi ve kabaklar sulandı.
Ertesi günde pişti ve bu görüntüler ortaya çıkıverdi :) 

Şimdi gelelim benim nefis kabak tatlısı tarifime...






MALZEMELER:

2 kg soyulmuş , doğranmış bal kabağı
2,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı ceviz





HAZIRLANIŞI:

Kabakları bir tencereye alın ve üzerine şekeri serpin.
Eğer zamanınız varsa bu şekilde bir gece bekletin.
Eğer vaktiniz yoksa direk orta ateşte, kabaklar yumuşayıncaya kadar pişirin.
Kabak kendi suyunu salacağından, su eklemenize gerek yoktur.
Şerbetinin koyulaşmasını istiyorsanız, bir süre de tencerenin kapağını açık bırakarak pişirin.

İri kıyılmış ceviz parçalarıyla süsleyerek servis yapabilirsiniz..

Not: Aynı şekilde hazırlayarak, fırında pişirerek de çok lezzetli bir tada ulaşabilirsiniz..








            
                                                                    Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BUNLARDA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...